Israel bans Hezbollah-affiliated TV station Al Mayadeen

The government intends to close the station’s office, confiscate its equipment, and block Al Mayadeen from using communications infrastructure to broadcast.

By Pesach Benson, TPS

Israel’s Minister of Communications Shlomo Karhi signed an order on Monday morning banning the activities of Al-Mayadeen, a Hezbollah-affiliated TV station based in Beirut.

Karhi signed off on the order after getting authorization from the political-security cabinet.

Like Qatar’s Al Jazeera network, the Lebanese Al Mayadeen has been accused of serving as a propaganda channel for the Hamas terrorist group following its Oct. 7 mass slaughter of Israeli civilians.

The channel employs an Arab-Israeli reporter by the name of Hana Mahamid, who uses the Hamas terror group’s name for the current war of “Operation Al-Aqsa Flood.”

A recent investigation by Israel’s Makor Rishon newspaper found that Al Mayadeen broadcast photos of Israeli soldiers in a way that allowed Hamas terrorists to identify their locations. The station also repeats Hamas propaganda saying residents of northern Gaza should not evacuate to the safety zone in the south of the Strip, so they can be used as human shields.

Mahamid was recently confronted by Channel 12’s Haim Etgar, who accused her and the channel of broadcasting the propaganda of Hamas.

Read  WATCH: IDF conducts cross-unit training in northern Israel

The government intends to close the station’s office, confiscate its equipment, and block Al Mayadeen from using communications infrastructure to broadcast.